Hoe moet je betalen? De afvalrekening!

Vooraf betalen

Net zoals bij andere dienstverleningen, zoals gas en elektriciteit, vragen we je een voorschot te betalen. Als startbedrag op je afvalrekening stellen we een bedrag van 35 euro voor. Iedere keer je gebruikt maakt van een betalende dienst, gaat het bedrag automatisch van je afvalrekening af.

  • leegmaken restcontainer
  • leegmaken GFT-container
  • bezoek aan het recyclagepark
  • inzameling aan huis van grofvuil
  • inzameling aan huis van snoeiafval

Zakt je saldo onder 12,50 euro, dan sturen we een betalingsuitnodiging, zodat je je afvalrekening tijdig kan aanzuiveren. Zakt je saldo onder 0 euro? Je ontvangt opnieuw een bericht. Je krijgt dan even de tijd om je saldo aan te zuiveren. Heb je niet betaald na de betalingstermijn? Dan maken we jouw containers niet langer leeg en kan je geen inzameling aan huis van grofvuil of snoeiafval meer aanvragen.

Opgelet! De betalingstermijn geldt niet voor de toegang tot het recyclagepark. Van zodra je saldo onder 0 euro komt, heb je geen toegang meer tot het recyclagepark. Wil je toch toegang? Dan kan je je schuld aan de zuil op het recyclagepark betalen.

Hoe moet je betalen?

In een tweede brief vragen we je om 35 euro te storten als startbedrag op je afvalrekening. In deze brief vind je alle betaalgegevens (rekeningnummer en mededeling). Vergeet dus zeker niet je startbedrag te storten vóór de start van gewogen diftar in jouw gemeente.

Ben je de gegevens kwijt om je betaling te volbrengen? Bel ons dan op 0800 98 002.

Mijn ILvA: saldo en verbruik raadplegen

Je kan je saldo en verbruik gemakkelijk raadplegen via je Mijn ILvA account. Je moet je wel eerst even registreren. Hiervoor heb je de gegevens van de referentiepersoon (gezinshoofd) van je gezin nodig. Registreren doe je hier.

Heb je geen toegang tot internet? Dan zal je via de betalingsuitnodigingen ook je afvalgegevens kunnen raadplegen.